Red pushes your boundaries...

"Niet de sterkste of slimste overleeft, maar degene die het beste met verandering omgaat."

Charles Darwin

Slim idee #8: Matchmaking

 

Klantgerichter en succesvol, dankzij training Matchmaking

Voor: Dienst, Werk en Inkomen (DWI), Gemeente Amsterdam

De Dienst Werk en Inkomen (DWI) van de Gemeente Amsterdam helpt mensen die dat niet zelf kunnen, (weer) aan het werk. Daarin werkt DWI samen met onder andere het UWV, werkgevers en onderwijsinstanties. In het verleden lag de focus vooral op participatie van de kandidaat en welke opleiding of coaching hij/zij daarvoor nodig had. Dat kostte relatief veel geld en resulteerde bovendien niet in een optimale uitstroom naar werk. DWI wil kandidaten daarom veel effectiever bemiddelen naar werk. Dat vraagt een andere benadering, een andere denkwijze. Want waaraan hebben werkgevers eigenlijk behoefte? En hoe speel je daar vervolgens slim op in? 

Vraag een gratis adviesgesprek aan >>

 
 

 
 

Intensieve opleiding

Manon van ’t Klooster, manager DWI Academie: ‘Om onze klantmanagers extra vaardigheden te geven die ze nodig hebben voor een arbeidsmarktgerichte benadering, wilden we graag een gerichte en praktisch opgezette training inzetten . Wij wilden hiervoor gebruik maken van de expertise die de markt ons kan bieden. In onze zoektocht naar een partner die ons daarbij kon helpen, kwamen we uit bij Tempo-Team. Hun kracht is immers: mensen bemiddelen naar werk.’ Een groot deel van de klantmanagers volgt nu de intensieve opleiding bij Tempo-Team Professionals.

Net als de gemeente Amsterdam uw medewerkers opleiden?
Vraag om meer informatie >>

 
 

Training on the job

In de maatwerktraining Matchmaking van Tempo-Team leren de klantmanagers werkgevers commerciëler te benaderen om zo de kans op uitstroom uit de uitkering voor hun klant te vergroten. Wie zijn deze potentiële werkgevers, wat willen ze, en hoe overtuig je ze? Klantmanagers leren in een week om te gaan met weerstand, en onderscheid te maken tussen korte- en lange termijnresultaat. Ook onderhandelingsvaardigheden en effectief netwerken staan op het programma. De klantmanager loopt zelfs een aantal dagdelen mee met een Tempo-Team intercedent of consultant.

Aan het einde van de training kunnen zij zichzelf en DWI kort en krachtig neerzetten en weten ze werkgevers te prikkelen. Onder begeleiding van een ervaren intercedent van Tempo-Team bezoeken zij vervolgens potentiële werkgevers. Zo kunnen de klantmanagers hun opgedane kennis meteen in praktijk brengen en bijstandsgerechtigden succesvoller aan een baan helpen

Na de training houdt Tempo-Team de vinger aan de pols met na- en bijscholing. 'We zijn blij dat Tempo-Team haar knowhow over het samenbrengen van vraag en aanbod met ons deelt. We merken nu al dat veel meer werkgevers openstaan voor onze kandidaten en ik ben ervan overtuigd dat onze resultaten daardoor blijvend verbeteren.

Bent u overtuigd? Neem vrijblijvend contact op >>

 
 

Meer veerkracht voor de gemeente Amsterdam