Kerngegevens Tempo-Team

Corporate informatie

  • Tempo-Team is opgericht in 1969 en maakt als werkmaatschappij onderdeel uit van de Randstad Holding
  • aantal vestigingen 260
  • aantal vaste medewerkers 1350
  • aantal flexwerkers per dag circa 28.000
  • algemeen directeur Dominique Hermans
  • ISO 9001 en ISO 14001 gecertificeerd

Overige merken

  • JMW
  • Sparq
  • Mailprofs

Belangrijkste HR-diensten

  • uitzenden
  • professionals
  • inhouse services
  • employability
  • payrolling
  • outsourcing

Actief in de branches:

  • administratief
  • techniek
  • financiële dienstverlening
  • food
  • hospitality
  • industrie
  • logistiek
  • overheid
  • teleservice
  • gezondheidzorg

Kernwaarden

  1. betrokken: je werkelijk en oprecht verdiepen in de behoeften van opdrachtgevers, flexwerkers en de maatschappij. Op zoek naar de vraag achter de vraag. Alleen wanneer je alles in beeld hebt, kan je met de goede oplossing komen.
  2. inventief: slimme en realistische oplossingen voor onze klanten en flexwerkers. Innovatief en tegelijkertijd pragmatisch, en altijd resultaatgericht.
  3. daadkrachtig: niet te lang wachten, maar doorpakken. En wanneer dat nodig is, pro-actief handelen.

Corporate story, het geheim van Tempo-Team

Stel je eens voor dat Nederland over 5 jaar een stukje gelukkiger is geworden. En dat wij daar als Tempo-Team een belangrijke bijdrage aan hebben geleverd. Dat we meer mensen aan het werk hebben geholpen, mensen en organisaties daadwerkelijk succesvoller hebben gemaakt en een belangrijke bijdrage hebben geleverd om de uitdagingen op de arbeidsmarkt op te lossen. Dat we echt van betekenis zijn geweest voor werkend Nederland, veel meer nog dan we nu al zijn. Dat we met onze geweldige teamspirit echt het verschil hebben gemaakt, met afstand de beste zijn in ons vak en onverslaanbaar in de markt, en dat onze concurrenten zich vertwijfeld afvragen: hoe doen ze dat toch? Wat is toch hun geheim?

Betekenisvol werk

Ons verhaal begint met de constatering dat we fantastisch werk doen. Dat we iets voor anderen kunnen betekenen. Werk is immers een belangrijk onderdeel van wie we zijn. Het verrichten van betekenisvol werk is een bepalende factor voor geluk. Werken geeft mensen behalve inkomen en structuur een identiteit, zelfrespect en sociale waardering. Wie niet werkt valt in steeds meer opzichten steeds meer buiten de boot. Eén van de eerste vragen die mensen bij een kennismaking stellen is: “wat doe je voor werk?” Bij Tempo-Team doen we er alles aan om zoveel mogelijk mensen aan het werk te helpen en hen te helpen in hun persoonlijke ontwikkeling en groei. We willen van betekenis zijn voor werkend en niet-werkend Nederland en zijn dat ook steeds meer. We dragen bij aan de modernisering en flexibilisering van de arbeidsmarkt. Wij zorgen er voor dat we mensen verder helpen en beter maken in de verschillende fases van hun loopbaan. Ook als ze “vast werk” zoeken trouwens. We zijn niet alleen matchmaker, maar ook careermaker.

Organisator van werk

Ook voor onze opdrachtgevers zijn we van steeds grotere betekenis. We worden geroemd om onze inzichten om bedrijven beter te laten functioneren. We zijn al lang niet meer het uitzendbureau voor “piek en ziek” maar worden erkend en herkend als “organisator van werk”. We hebben hiertoe alles in huis. We hebben een uitgebreid producten en dienstenpakket, slimme en pragmatische oplossingen en lopen voorop in nieuwe digitale oplossingen en innovatieve toepassingen. We worden maximaal ondersteund door ICT-systemen en een succesvolle way of working. We zitten in de haarvaten van de economie, staan midden in de maatschappij en verbeteren onszelf en vooral onze klanten en werkenden continu.

Lokaal, centraal en digitaal

Onze strategie is gebaseerd op drie pijlers: lokaal, centraal en digitaal.

We willen de beste zijn in de lokale markt. We beschikken over actuele marktinformatie en een scherp inzicht in de behoeften van onze doelgroepen. We gaan voor maximaal resultaat. We zijn de challenger in de markt, gedreven door onze intrinsieke motivatie om voor mensen door het vuur te gaan. Onze lokale performance en ‘operational excellence’ zorgen voor de zuurstof voor belangrijke Tempo-Team innovaties. Excellence now, significance tomorrow!

Centraal organiseren we zaken die ons helpen om efficiënter en effectiever te kunnen werken. Onze commerciële database is daarbij een belangrijk instrument. Door middel van “big data” koppelen we vraag en aanbod nog beter aan elkaar.

Digitaal zijn we voorloper in onze branche. We zijn de eerste die alle kanalen geïntegreerd en resultaatgericht inzetten. Vestigingen, internet, contactcentres en social media vormen samen een netwerk die bijdragen aan dezelfde unieke klant- en merkbeleving van Tempo-Team. Bij elk “touchpoint” ervaren onze klanten en flexwerkers de kracht van het grote netwerk van Tempo-Team.

Sterk team

Maar ons belangrijkste wapen is dat we een sterk team zijn. We hebben een grote onderlinge verbondenheid en pakken door als dat nodig is. We zijn hard op het resultaat en zacht op de relatie. Onze medewerkers ervaren Tempo-Team als een tweede thuis, een familie waar zij zichzelf kunnen zijn. Een mensgerichte organisatie met een warme cultuur. Tempo-Team zit in je hart. Onze medewerkers zijn trots deel uit te maken van de organisatie. Bij Tempo-Team is er ruimte voor ondernemerschap en vrijheid, maar tegelijkertijd geen vrijblijvendheid. Er wordt gestuurd op resultaat. We werken als een enthousiast team dat bereid is een stapje extra te doen en het verschil te willen maken. Het typische Tempo-Team-rood zit van binnen: we zijn van nature sterk actiegericht en opereren als een hecht team. We zijn bezige bijen met een sterke sociale structuur.

BID met een bite

Een Tempo-Teamer herken je uit duizenden. Betrokkenheid, inventiviteit en daadkracht zijn onze kernwaarden. Onze kernwaarden vormen ons kompas bij het in praktijk brengen van onze missie. Waarden die diep verankerd zijn in ons DNA en die elke dag opnieuw zorgen voor successen in ons werk.

We zijn betrokken bij de klant en maatschappij, verdiepen ons werkelijk in de behoeften van opdrachtgevers, flexwerkers en de maatschappij. We werken aan slimme, toepasbare oplossingen voor onze klanten en flexwerkers en zijn pragmatisch en resultaatgericht. denken actief mee met onze klanten en leveren maatwerk. En we zijn daadkrachtig: actie met richting. Binnen de organisatie kunnen zaken snel afgetikt worden, waardoor er snel geschakeld kan worden. We zijn BID met een stevige bite. Als de situatie er om vraagt zijn we gedurfd en uitdagend. No guts no glory!