Tempo-Team en FNV schikken over outsourcing

Tempo-Team en FNV hebben gezamenlijk afspraken gemaakt met betrekking tot de werknemers van Tempo-Team Outsourcing bij PostNL. Daarmee is een eventuele rechtszaak van de baan. Ook voor de andere TTO-werknemers, die werkzaam zijn bij BAT Niemeyer en bij Libbey Holland, zijn de partijen tot overeenstemming gekomen. Eerder kondigde Tempo-Team al aan in de loop van het jaar te stoppen met outsourcing en voor de betrokken werknemers over te stappen naar uitzenden. Op de meeste locaties zijn werknemers van TTO inmiddels al overgestapt, de overige locaties volgen nog dit jaar.

TTO-Directeur Roger Luijten: “We zijn blij dat we alsnog tot een minnelijke oplossing met de FNV hebben kunnen komen. We kunnen nu een streep onder de discussie zetten en vooruit kijken. Dat is in het belang van alle betrokken medewerkers en opdrachtgevers.”

Tempo-Team hecht eraan te benadrukken dat het gaat om een schikking en benadrukt nogmaals dat Tempo-Team Outsourcing altijd conform wet- en regelgeving en als goed werkgever heeft gehandeld; dat de beloning voor alle werknemers van Tempo-Team Outsourcing marktconform is, gebenchmarkt met andere bedrijven binnen de logistieke branche en jaarlijks geactualiseerd en afgestemd met de OR; en dat wij onze werknemers vaste arbeidsvoorwaarden aanbieden, ongeacht de klant waar zij werken.

Dat we nu toch schikken, komt - net als het besluit om helemaal te stoppen met contracting - voort uit onze wens om een einde te maken aan de discussie, en duidelijkheid en rust te creëren voor medewerkers en opdrachtgevers. We zijn blij dat het bij de overstap naar uitzenden gelukt is om - in goed overleg met medewerkers, OR, opdrachtgevers en de vakbonden - de werkgelegenheid van alle betrokken medewerkers te behouden, en om te voorkomen dat zij er in inkomen op achteruitgaan.

Perscontacten

Media enquiries only.