Dit moet je weten als payroller bij Tempo-Team

Werk je voor een bedrijf, maar krijg je betaald via Tempo-Team? Dan ben je waarschijnlijk één van onze vele payrollmedewerkers! En daar zijn we trots op. Wat doet Tempo-Team, wat mijn opdrachtgever en wat moet ik zelf doen? Dat lees je hier.

Soorten arbeidsovereenkomsten van payrollmedewekers

Om het makkelijk te maken... Wij hebben verschillende soorten arbeidsovereenkomsten voor onze payrollmedewerkers. Als payrollmedewerker kun je 5,5 jaar flexibel worden ingezet door jouw opdrachtgever op basis van tijdelijke contracten.

Arbeidsovereenkomst op basis van contracturen

  • Afspraak is afspraak. De afspraak over het aantal uren dat je gaat werken wordt voor de start in het contract vastgelegd zoals afgesproken met je opdrachtgever. Dit geeft duidelijkheid en geen gedoe.
  • De duur van de opdracht wordt bepaald door je opdrachtgever. Deze leggen we uiteraard ook vast in je contract door er een einddatum in op te nemen.
  • Wat heerlijk! Iedere vier weken ontvang je je salaris. Van wie? Van Tempo-Team.
  • Je vakantie-uren mag je zelf bijhouden samen met je opdrachtgever middels een vakantiekaart. Het invullen van je urendeclaraties is dan weer niet nodig. Dat scheelt een hoop tijd!   

Arbeidsovereenkomst op basis van declaratie-uren

  • De duur van de opdracht wordt bepaald door je opdrachtgever. Deze leggen we uiteraard ook vast in je contract door er een einddatum in op te nemen.
  • Je vult je gewerkte uren in op Mijn Tempo-Team. In sommige gevallen doet je opdrachtgever dit. Bespreek dit samen zodat er geen verwarring ontstaat.
  • Iedere week salaris. Hoe relaxt is dat. Want je krijgt iedere week de uren uitbetaald die je gewerkt hebt. Op maandag wordt de voorgaande week verwerkt. Afhankelijk van jouw bank staat het salaris de volgende dag op je rekening. Lekker snel. Daar houden wij van.
  • Je vakantiedagen en -bijslagen regelt Tempo-Team voor je. Hier hoef je dus zelf niets voor bij te houden.

Salaris en arbeidsvoorwaarden afstemmen met opdrachtgever

Erg belangrijk en daarom even heel duidelijk.

  • De hoogte van je salaris, toeslagen en onkostenvergoedingen is afhankelijk van de arbeidsvoorwaardenregeling zoals die voor het eigen personeel van je opdrachtgever gelden.

  • Nadat alle afspraken zijn gemaakt ontvang je per mail een uitnodiging om jouw gegevens in onze portal 'Mijn Tempo-Team' in te voeren. Tijdens het invoeren zorg je ook voor uploads van je legitimatiebewijs en een verklaring over de loonheffing en een eventueel arbeidsverleden bij de opdrachtgever (Voorwaarden Uitzenden en Detacheren).

  • Tempo-Team stelt vervolgens jouw contract op en zorgt ervoor dat je jouw gewerkte uren op tijd en correct betaald krijgt.

Ziekteverzuim, weet wat je rechten en plichten zijn!

Als je ziek wordt heb je een aantal rechten en plichten:

  • Meld je uiterlijk vóór 9:00 uur ziek bij je leidinggevende en daarna via Mijn Tempo-Team onder het kopje ‘Gezondheidszaken’.

  • Als je weer beter bent, meld je dit via dezelfde weg.

  • Meldingen met terugwerkende kracht worden niet geaccepteerd. Het is dus erg belangrijk dat je ziekmelding bij ons binnen is op de eerste ziektedag!

Tot slot! Wist je dat er nog nooit iemand dommer is geworden door het stellen van vragen? Dus heb je vragen over zaken zoals salaris, vakantiedagen en ziekte? Stel ze aan het Serviceteam. Zij zijn er speciaal om al jouw vragen te beantwoorden.

Voordelen van werken via Tempo-Team

Lees meer over wat we concreet voor jou regelen.