Veelgestelde vragen EU-Flex

Grote kans dat jouw vraag al eens gesteld is. Daarom hebben we alle vragen én antwoorden mooi voor je samengevat. Staat het antwoord op je vraag er toch niet tussen? Neem dan contact op met je contactpersoon bij Tempo-Team. Hij of zij heeft het antwoord op al je vragen!

Betaling en documenten

  • Wanneer krijg ik mijn salaris?

    De salarisbetaling vindt plaats, wekelijks, in de week nadat jij gewerkt hebt.
    Voorwaarde van kunnen betalen, is dat Tempo-Team alle benodigde informatie en documenten van jou ontvangen heeft. Zoals je bankrekeningnummer, BSN, geldig ID, loonbelasting  verklaring en ondertekende voorwaarden. 

  • Waar kan ik mijn contract zien?

    Je kan je contract inzien via je Mijn Tempo-Team account.

  • Wat staat op mijn loonstrook?

    Op je loonstrook staat vermeld hoeveel uren je gewerkt hebt, wat je daarvoor betaald krijgt, welke wettelijke inhoudingen er zijn gedaan (belasting) en wat er wanneer werkelijk netto aan jou overgemaakt is.

  • Waar staat mijn loonstrook?

    Je kan je loonstrook inzien via je Mijn Tempo-Team account.

  • Ik heb een inhouding op mijn loon: waarom?

    Dit kan verschillende redenen hebben:

    • Je hebt een verkeersboete wegens fout parkeren of te hard rijden
    • Je hebt schade gemaakt aan je huisvesting
    • Je hebt te weinig verdiend om alle kosten in te mogen houden. Het kosten/schuld bedrag wat overblijft, wordt vervolgens ingehouden op je eerst volgende loon
    • Je hebt je contract niet (tijdig) opgezegd. Hierdoor blijf je in ons systeem als werkend geregistreerd staan en blijft de zorgverzekeringspremie ingehouden worden.
  • Mijn bijtelling is anders dan verteld

    De bijtelling is afhankelijk van de waarde van de auto die je tot je beschikking hebt gekregen. EU-Flex maakt meestal gebruik van Opel Karls. Maar het kan voorkomen dat andere merken of andere grootte auto’s ingezet moeten worden die een andere waarde hebben. Je bijtelling is dan ook anders.

Auto

  • Wie is mijn support officer?

    Wie jouw support officer is, is aangegeven in de welkomstmail die aan jou door de jobcoach verstuurd is vóór je aankomst in Nederland.

  • Wat zijn de taken van de support officer?

    Je kunt bij jouw support officer terecht met vragen over de auto of over jouw huisvesting. De support officer geeft auto’s uit, neemt auto’s in of zorgt voor wissel van een chauffeur in een auto. Dit gebeurd alleen in opdracht van de afdeling facilitair die deze verzoeken van de Accountgroepen krijgt. Je kunt bij de support officer ook terecht als er zaken spelen in jouw huisvesting. Je kunt bij hem melding maken over zaken die in jouw ogen niet in orde zijn op de huisvesting bij aankomst of bij zaken die opspelen tijdens je verblijf. Hij zal de melding bij de juiste afdeling neerleggen of je doorverwijzen naar de juiste persoon.

  • Hoe werkt mijn tankpas?

    De tankpas kun je gebruiken om brandstof te tanken bij onbemande tankstations. De limiet van de tankpas is ruim voldoende om de reis woon-werk-woon te maken. Privéreizen is toegestaan in onze auto’s maar de brandstof hiervoor bekostig je zelf. Hier wordt ook regelmatig op gecontroleerd. De code van de tankpas is 0401. Advies is om per tankbeurt maximaal € 40 te tanken. Je voorkomt hiermee dat je de periodieke limiet overschrijdt.

  • Hoe weet ik wie mijn chauffeur is?

    De planner communiceert met jou de autoplanning en kan ook aangeven wie jouw chauffeur is.

  • Waar staat mijn autoplanning?

    De planner communiceert de autoplanning met jou. Je kunt met vragen hierover dan ook bij de planner terecht.

  • Ik ben chauffeur, wat zijn mijn verantwoordelijkheden?

    Als chauffeur ben jij verantwoordelijk voor het gebruik van de auto. Hier teken je ook voor in de berijdersovereenkomst. Hier kun je de regels in terugvinden. Heb je schade gereden aan jouw auto, dan is dat uiteraard vervelend. Je bent echter als chauffeur wel verantwoordelijk voor het aanleveren van een correct ingevuld schadeformulier. Dit hebben wij nodig om de schade op correcte wijze te kunnen afhandelen met de verzekeringsmaatschappij. Als er geen bijzondere omstandigheden zijn, als bijvoorbeeld rijden onder invloed, heeft dit verder geen gevolgen voor de chauffeur. De chauffeur is ook verantwoordelijk voor het melden van meldingen van de auto (dashboardlampjes) aan de support officer. De support officer maakt dan een afspraak met jou voor het wisselen van de auto of service voor een auto. De chauffeur moet zich tenslotte houden aan de wegen- en verkeerswetten die gelden in het land waar de auto wordt gebruikt.

  • Waarom moet ik voor gebruik van de auto betalen?

    Omdat de auto ook voor privé doeleinden mag worden gebruikt, ziet de belastingdienst in Nederland het ter beschikking stellen van de auto als loon. Dit noemt de belastingdienst bijtelling. 

    De bijtelling wordt als volgt berekend:

    • Fiscale waarde auto x bijtellings percentage = bruto bijtelling
    • Stel je hebt een auto van € 10.000 en de bijtelling is 22
      (22% x € 10.000) / 52 weken = € 42.31 Bruto bij je salaris opgeteld
    • Hierover betaal je belasting. Hoeveel belasting hangt af van de belastingschijf waar je in valt.
  • Wat moet ik doen als ik geen chauffeursvergoeding heb ontvangen?

    Als je chauffeur bent krijg je een vergoeding van € 7,50 netto per week. Deze vergoeding is bedoeld om je te compenseren voor de kosten van het schoonhouden van je auto. Als de uitbetaling van deze vergoeding niet klopt, kun je dit aangeven bij jouw JC.  Zij kan bekijken of de auto administratief juist aan jouw gegevens is gekoppeld en kan vervolgens een verzoek indienen de kosten alsnog te laten uitbetalen.

  • Hoe kan ik mijn chauffeur bereiken?

    Het accountteam bij de klant bepaalt de autoplanning en kan je vertellen wie jouw chauffeur is.

Huisvesting

  • Ik heb een schade veroorzaakt, wat nu?

    Je moet deze melden bij de support officer of bij de JC. Veroorzaakte schade kan een schadecompensatie tot gevolg hebben.

  • Ik wil verhuizen naar een andere locatie

    Een locatie is vaak gebonden aan de autoplanning. een verzoek kun je indienen bij de AG. Zij zullen in overleg met de facilitaire afdeling van EUFS kijken wat en eventueel wanneer dit mogelijk is. Zelf verhuizen zonder toestemming is niet toegestaan.

Zorgverzekering/ ziekte

  • Ik ben ziek wat nu?

    Als je ziek ben ten eerste moet je dit via  Mijn Tempo-Team melden (zie Mijn gezondheidszaken (datum en tijd van ziekmelding en actuele telefoonnummer waar je bereikbaar bent) daarna is heel belangrijk om jouw ziekmelding telefonisch door te geven aan je planer/contactpersoon in het bedrijf zodat ze weten dat je niet komt, altijd volgens de richtlijnen van je bedrijf. Hoe sneller hoe beter.
    Als jij je planner/contactpersoon niet kan bereiken is het ook mogelijk naar je jobcoach een bericht te sturen.

  • Ik heb nog geen zorgpas en ik wil naar een dokter

    Jouw jobcoach kan je helpen om eem afspraak bij de dokter te regelen en als je geen zorgpasje hebt dan is het mogelijk het polisblad te printen of via e-mail te sturen. Dat is dan ook het bewijs dat je verzekerd bent. 
    Het kan zijn dat de dokter je vraagt om voor de afspraak zelf te betalen (meestal is het ongeveer €30,-) en daarna deze kosten bij de verzekeraar te declareren, in dit geval is het belangerijk om de factuur/bon mee te nemen. Het is nodig om geld terug te ontvangen. (factuur moet staan op de naam van de verzekerde). Bij deze vraag kan je contact opnemen met jouw jobcoach.

  • Ik wil graag mijn polis ontvangen

    Om jouw polis te krijgen kan je naar je jobcoach mailen.

  • Ik ben niet verzekerd. Wat nu?

    Medewerkers zijn tijdens de eerste week ingeschreven bij de verzekeraar Holland Zorg. 
    Als je geen BSN-nummer hebt, dan moet je het eerst aanvragen bij de RNI kantoren. Zonder BSN kunnen wij de verzekering niet regelen.

    Andere reden waarom je niet verzekerd bent :

    • Vorige werkgever heeft je niet op tijd afgemeld bij de andere verzekeraar. In dit geval moet de medewerker contact opnemen met de oude werkgever en vragen om zijn verzekering af te sluiten. Daarna kunnen wij medewerker melden bij Holland Zorg
    • Je hebt een privé verzekering 
    • Medewerker (vrouw) heeft tijdens registratie bij RNI meisjes naam doorgegeven en daarna haar naam veranderd. Het systeem pakt deze naam niet omdat tijdens registratie een andere naam opgegeven is. in dit geval moet je dit met de  Gemeente geregeld worden. Na het aanpassen van de nieuwe naam kunnen wij de verzekering regelennieuwe naam aangepast en  daarna wij kunnen  verzekering regelen voor medewerker.

    Is de medewerker niet ingeschreven? Wij gaan de medewerker z.s.m aanmelden bij Holland Zorg. In bovenstaande situatie zijn er twee oplossingen, wij kunnen met terugwerkende kracht de medewerker melden bij Holland Zorg of inhouding voor verzekering terugbetalen aan de medewerker.

  • Ik betaal zorgpremie, maar heb een eigen verzekering

    Wij kunnen deze premie terugboeken en aan de medewerker uitbetalen. Daarvoor hebben wij wel het bewijs van de medewerker noodig dat hij/zij ergens anders is verzekerd.
    Je kan het polisblad of een kopie van eigen  verzekeringspasje naar de jobcoach sturen en vragen voor correctie en/of eventueel uitschrijven van onze verzekering.

  • Opvraag uitschrijving verzekering

    Als je een periodeoverzicht of uitschrijving verzekering nodig hebt, kan je dit navragen bij je jobcoach.

  • Ik ben nog verzekerd bij Holland Zorg. Wat nu?

    Het kan zijn dat je nog steeds verzekerd bent ondanks dat je niet meer werkzaam bent bij Tempo-Team.
    De reden kan zijn dat we geen opzegbrief of informatie van jou hebben ontvangen toen je vertrok. We schrijven je pas uit als we zeker weten dat je niet meer werkt voor Tempo-Team.

Mijn Tempo-Team

  • Mijn account werkt niet, wat moet ik doen?

    Jouw account werkt niet, jij hebt geprobeerd in te loggen met de voor jouw bekende inloggegevens maar je krijgt steeds de melding 'ongeldig account'. Neem dan contact op met jouw jobcoach en vraag dan om een nieuwe link met inloggegevens.

  • Ik kan niet inloggen. Wat nu?

    ​​​​​​Onjuiste inloggegevens

    Probeer eerst op de inlogpagina jouw gebruikersnaam bekend te maken. Klik op “gebruikersnaam vergeten” . Je wordt naar de volgende pagina verplaatst en daar vul je jouw e-mailadres in. Maximaal 10 minuten later ontvang je een e-mail met jouw gebruikersnaam, daarna begint het opnieuw maar klik dan op “wachtwoord vergeten” , vul jouw gebruikersnaam in en wacht even af totdat je een e-mail krijgt om een nieuwe wachtwoord in te stellen.  Nu kan je je gewoon weer inloggen. 

    Is het toch niet gelukt? Neem dan contact op met jouw jobcoach of bel de helpdesk via T: 020-4056510. 

  • Wat kan ik allemaal vinden op Mijn Tempo-Team?

    Op Mijn Tempo-Team kan je de volgende informatie en/of documenten vinden :

    • alle gegevens van jezelf (e-mail,telefoonnummer, adres en etc.), daar kan je ook je huidige gebruikersnaam aanpassen en/of wijzigen
    • informatie over jouw huidige en afgelopen banen, inclusief loon, loonspecificaties en jaaropgaven
    • declaraties met gewerkte uren ,maar je kan er ook zelf maken en zelf bepalen of je bijvoorbeeld extra vakantieuren uitbetaald wil krijgen 
    • alle arbeidsovereenkomsten, voorwaarden van uitzenden 
    • jij  kan via deze portal jouw ziekmelding doorgeven of annuleren
    • jouw werkplanning wordt via deze web naar jou gecommuniceerd, vakantie aanvragen geef je ook hier door. 

Werk

  • Wie is mijn planner?

    Je planner is jouw contactpersoon op locatie bij de klant waar je werkt. Zijn/haar gegevens kun je terugvinden in de welkomstmail die je hebt ontvangen in je mail vóór aanvang van je opdracht.

  • Met welke vragen kan ik bij mijn planner terecht?

    Alle vragen die werkgerelateerd zijn, kun je stellen bij jouw planner. Bij werkgerelateerde vragen kun je denken aan;

    • Begeleiding op de werkvloer
    • Werk /auto planning
    • Aantal uitbetaalde uren (gewerkte uren, ziekte uren)
    • ontbrekende of niet juiste ploegentoeslagen
    • Garantie uren
    • Aanvragen verlof
    • Ziekmelding + voortgang ziekte
    • Vragen over werk en/of werklocatie

    Met al jouw niet-werkgerelateerde vragen, kun je terecht bij jouw jobcoach.

  • Wat is mijn werk planning?

    In je werkplanning kun je zien op welke dag/tijd/afdeling je moet werken. Je werkplanning kun je “real-time” zien in je Mijn-omgeving, dus op Mijn Tempo-Team.

  • Ik heb niet genoeg uren. Wat nu?

    Op je loonstrookje kun je precies zien welke uren er uitbetaald zijn. Kloppen deze uren niet met jouw gewerkte uren? Neem dan contact op met jouw planner.
    Je loonstrook staat na woensdag op Mijn Tempo-Team. De uren die op woensdag zijn ingevoerd zie ja pas een week later op je nieuwe loonstrook van de vorige week.

  • Wat houdt het werk in?

    Jouw recruiter in jouw geboorteland heeft een beschrijving ontvangen, waarin alle beschikbare informatie is weergegeven over het werk wat jij gaat doen bij de klant.
    Klopt dit niet met de realiteit en/of heb je aanvullende vragen? maak hier dan een melding van bij jouw recruiter. Alle vragen over jouw opdracht, kun je ook stellen aan jouw planner.

  • Mijn salaris klopt niet. Wat moet ik doen?

    Als het aantal uitbetaalde uren niet klopt, neem dan contact op met jouw planner. Ook als je vragen hebt over uitbetaalde toeslagen en/of uurloon, kan je stellen aan jouw planner
    Let op: als jouw salaris niet klopt door inhoudingen (bijv. huisvesting) en/of schulden, stel dan je vraag aan je jobcoach.

Einde opdracht /werk

  • Ik wil een nieuwe baan. Bij wie moet ik mij melden?

    Je mag je melden bij jouw recruiter in je thuisland. Zij hebben onze vacatures en kunnen, met jou, kijken welke nieuwe mogelijkheden er zijn voor jou.

  • Wanneer en hoe krijg ik de eindafrekening?

    Als je arbeidsovereenkomst is afgelopen dan ontvang je 6 weken daarna automatisch de eindafrekening. Wil je eerder stoppen dan je arbeidsovereenkomst eindigd? Dien dan je opzegbrief bij je jobcoach in om je aok te sluiten. 6 weken daarna wordt de eindafrekening automatisch uitbetaald.

  • De samenwerking is afgelopen, hoe lang kan ik op de woonlocatie blijven wonen?

    Op het moment dat jouw opdracht beëindigd wordt, heb je 5 werkdagen om via jouw recruiter een andere opdracht bij Tempo-Team te krijgen. Lukt dit niet? Of wil je geen andere opdracht? Verlaat dan de huisvesting binnen 24 uur. Vergeet niet jouw jobcoach op de hoogte te stellen van jouw vertrek. 

  • Ik moet de Huisvesting verlaten, wat nu?

    Zorg dat je jouw kamer netjes achter laat. Vraag een eindinspectie aan bij jouw support officer, zo weet je zeker dat er geen onverwachte kosten achteraf nog in rekening worden gebracht voor bijvoorbeeld schade. En vergeet natuurlijk niet jouw sleutel in te leveren.

Sociale begeleiding

  • Wie is mijn jobcoach?

    Jouw jobcoach is aangegeven in de welkomstmail die aan jou is verstuurd voor aankomst in Nederland.

  • Met welke vragen kan ik bij mijn jobcoach terecht?

    Je kunt bij jouw jobcoach terecht met vragen over de uitleg van je loonstrook, procedures en documenten. Je kunt bij de jobcoach ook terecht als er zaken spelen in jouw huisvesting (bijvoorbeeld geen water, geen internet, vechtpartijen enz). De jobcoach kan ook je vragen over verzekering en verzekeringspas beantwoorden en een afspraak bij de huisarts of tandarts voor je inplannen. Als je geen BSN hebt, zorgt jouw jobcoach ervoor dat het geregeld is. Jobcoach kan ook je gegevens ( telefoonnummer, rekening) updaten. 

  • Mijn jobcoach neemt niet op. Wat nu?

    Als je jobcoach niet opneemt, probeer het dan op een later moment nogmaals of spreek haar/zijn VoiceMail in. Je kan ook een e-mal sturen. Je jobcoach zal dan zo snel mogelijk contact met je opnemen.

     

  • Wat heb ik nodig om een bankrekening te openen?

    Dit is afhankelijk van de bank. 
    Je moet je ID, BSN en correspondentieadres kunnen overleggen. Ook moet je een Nederlands telefoonnummer hebben.
    De meeste banken vragen ook naar Tax Identification Number uit je land (bijv. In Polen is dat NIP)

  • Hoe zit het in Nederland met de belasting?

    Het is een hele ingewikkelde kwestie. Het hangt onder andere af van hoeveel inkomsten en vermogen je hebt.

    • Inkomsten t/m 20.142 euro is de tarief 36,55%
    • Inkomsten 20.143 t/m 68.507 euro is de tarief 40,85%
    • Meer dan 68.507 euro is de tarief 51,95%.

    Stel voor je inkomen is 30.000 euro. Dan betaal je 36,55% over 20.142 euro. Over de 9.858 euro die nog overblijft, betaal je 40,85%. Voor meer informatie ga naar de website van de Belastingdienst.

  • Wat is zorgtoeslag en hoe vraag ik het aan?

    Zorgtoeslag is een financiële tegemoetkoming van de overheid in de kosten van de zorgverzekering. Afhankelijk van de hoogte van je inkomen (of van je eventuele partner) wordt door de Belastingdienst vastgesteld of je in aanmerking komt voor zorgtoeslag. Je hebt je DigiD nodig voor je aanvraag en je moet jouw jaarinkomsten aan de Belastingdienst opgeven.

  • Wie kan mij helpen met de belasting aangifte?

    Je kan het zelf doen met je DigiD, Belastingdienst heeft veel van je gegevens al voor je ingevuld. Grote kans dus dat je alleen nog maar hoeft te controleren of alles klopt. Als dat niet lukt, kan je gebruik maken van een adviseur. Er zijn vele accountants die je graag willen helpen.

  • Ik wil mij inschrijven bij de gemeente, wat heb ik nodig?

    Je hebt je geldige identiteitsbewijs nodig. Ook moet je bij je documenten bewijzen dat je hier woon(dus een huurcontract, eigendomsbewijs of een schriftelijke verklaring/ toestemming van de hoofdbewoner van de woning). Ook is het belangrijk dat je bij je documenten van levensgebeurtenissen uit je tijd in je buitenland bij je hebt, zoals een geboorteakte, huwelijksakte, erkenningsakte, echtscheidingsakte. Die documenten moeten internationaal zijn. 

Oud Werkenden

  • Opvragen van je jaaropgaaf

    De jaaropgaaf kan je vinden via je Mijn Tempo-Team account. Heb je geen toegang meer tot dit account? Neem dan contact op met je recruiter. Zij kunnen voor jou bij ons de jaaropgaaf opvragen die dan vervolgens per post wordt verstuurd. 

  • Opvragen van een werk-certificaat (soortgelijk aan de werkgeversverklaring)

    Bij jouw recruiter kan je een werk-certificaat opvragen. Zij dienen jouw verzoek vervolgens in bij ons. Wij maken het document op en verzenden dit naar de recruiter. Zij verstrekken het document vervolgens aan jou.

  • Ik heb een brief van BOS incasso ontvangen. Waarom?

    BOS Incasso wordt ingeschakeld als, na herhaaldelijk versturen van betalingsherinneringen, een openstaande schuld nog steeds niet voldaan is.
    Waarom jij een schuld hebt, kan je terugzien op je laatste loonstrook.

  • Ik heb mijn eindafrekening nog niet ontvangen. Wat nu?

    De eindafrekening wordt automatisch opgemaakt 6 weken na beëindiging van jouw contract.
    Heb jij de eindafrekening nog niet ontvangen,? Heb jij je contract nog niet officieel schriftelijk opgezegd?Zodra je dit alsnog doet, kunnen wij de eindafrekening verzorgen.

  • Ik heb de eindafrekening niet volledig ontvangen. Hoe komt dit?

    Bij uitbetaling van de eindafrekening worden eventuele nog openstaande schulden verrekend.

  • Opvragen uitschrijving zorg verzekering

    Wil jij een bewijs van uitschrijving uit de zorgverzekering ontvangen? Vraag deze dan op bij je jobcoach.

  • Ik ben nog verzekerd bij Holland Zorg. Wat nu?

    Neem contact op met je jobcoach. Die zorgt ervoor  dat je alsnog afgemeld wordt.

Zoek een vestiging

Zoek je een vestiging van Tempo-Team in de buurt? Deze vind je in ons overzicht!