Veelgestelde vragen uren declareren in T-Point

Alles weten over uren declareren in T-Point? Hieronder vind je antwoord op de meest gestelde vragen.

Inloggen op T-Point

Hoe log ik in op T-Point?

  1. Ga naar  www.tempo-team.nl en klik rechtsboven op de knop ‘Inloggen T-Point’.
  2. Als je een gebruikersnaam en wachtwoord hebt, kun je direct inloggen. Ben je je wachtwoord of gebruikersnaam vergeten? Klik dan op ‘wachtwoord vergeten’ of ‘gebruikersnaam opvragen’.

Ik ben mijn T-Point wachtwoord vergeten

Het kan zijn dat je je wachtwoord bent vergeten. Om een nieuwe aan te vragen, klik je bij het inloggen op T-Point op ‘wachtwoord vergeten’. Je ontvangt dan een e-mail om je wachtwoord opnieuw in te stellen. Ben je je gebruikersnaam vergeten? Klik dan op ‘gebruikersnaam vergeten’ en je krijgt van ons een e-mail met je gebruikersnaam.

Ik heb geen toegang tot internet

Heb je geen computer met internet (thuis of op je werk)? Meld het dan even bij je leidinggevende. Hij of zij kan wellicht toegang tot internet voor je regelen. Daarnaast kun je ook op T-Point komen via je tablet of smartphone.

Urendeclaratie indienen

Hoe dien ik een urendeclaratie in?

Bekijk de infographic of volg onderstaand stappenplan:

  1. Log in op T-Point en log in met jouw gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Ga naar het tabblad ‘declaraties’. Hier zie je een overzicht van de uren per week die al zijn ingediend. Om een nieuwe week in te dienen, kies je ‘+nieuwe week’.
  3. Kies een weeknummer en vul de basisgegevens in. Selecteer de juiste soort uren, zoals gewerkte uren, vakantie-uren of feestdag uren. Wil je een andere urensoort kiezen? Kies dan ‘nieuwe uren’. Je kunt op ‘opslaan’ klikken als je klaar bent. Wil je achteraf toch nog iets wijzigen? Druk dan op de knop ‘bewerk’ en je kunt de declaratie nog aanpassen.
  4. Ben je klaar en hoeft er niets meer gewijzigd te worden? Kies dan ‘verstuur week’ en je declaratie wordt verzonden. Je kunt je declaratie nu niet meer aanpassen. Je leidinggevende krijgt nu melding van je declaratie en hij of zij kan eventueel nog iets wijzigen. Je kunt een declaratie maar één keer indienen.

Welke urensoorten kan ik kiezen?

Er zijn verschillende urensoorten waaruit je kunt kiezen: gewerkte uren, feestdag uren, vakantie uren, ziekte uren, overuren en toeslag ploegen uren. Mis je een urensoort? Neem dan contact op met je contactpersoon van Tempo-Team.

Kan ik ook minuten invullen?

Nee, bij het invullen kun je alleen kiezen uit uren en kwartieren.

Kan ik uren in het verleden schrijven?

Ja, je kunt uren tot zes weken terug schrijven.

Kan ik uren in de toekomst schrijven?

Ja, dit is mogelijk. Je kunt uren schrijven tot vijf weken in de toekomst. Wel worden de uren pas verwerkt na afloop van de week die je hebt ingediend.

Ik krijg de melding dat ik geen uren mag of kan schrijven. Wat is er aan de hand?

Soms kan het zijn dat je opdrachtgever je gewerkte uren op een andere manier doorgeeft aan Tempo-Team. Bij sommige bedrijven moet je bijvoorbeeld in- en uitklokken en worden de uren op een andere manier verwerkt. Heb je hierover vragen? Neem dan contact op met je contactpersoon.

Als ik mijn normale uren heb ingevuld, hoe kan ik dan nog andere uren (zoals ploegen of overwerk uren) invullen?

Als je je normale uren hebt ingevuld en opgeslagen, klik dan op de knop ‘nieuwe uren’. Je kunt daar verschillende urensoorten aan de declaratie toevoegen.

In de totaaltelling worden mijn toeslaguren niet opgeteld. Klopt dat?

Toeslaguren zijn een onderdeel van de gewerkte uren. Daarom worden ze niet meegerekend in het totaal. 

Mijn uren worden automatisch via het systeem van mijn opdrachtgever verstuurd naar Tempo-Team. Moet ik daarnaast nog mijn uren indienen via T-Point?

Nee, het enige dat je dan hoeft in te dienen zijn jouw vakantie-, ziekte- en feestdaguren.

Hoe zie ik of ik mijn declaratie juist heb ingediend?

Om te zien of je je uren goed hebt ingediend, controleer dan de status van je declaratie in T-Point. Als er achter je declaratie ‘nog indienen’ staat, dan betekent dit dat je de declaratie nog moet versturen. Staat er niets? Dan is je declaratie al verzonden.

Ik heb banen bij meerdere bedrijven. Hoe dien ik deze uren in?

Als je een week kiest, kun je bij ‘plaatsing’ kiezen voor het juiste bedrijf. Bekijk deze infographic om je zien hoe je je uren kunt schrijven.

Ingediende urendeclaratie

Ik heb mijn declaratie ingediend. Kan ik deze nog aanpassen?

Nee, je kunt een week wel meerdere keren wijzigen, maar je kunt hem maar één keer indienen via ‘verstuur week’. Wel kan je leidinggevende je declaratie nog aanpassen. Neem daarvoor contact met hem of haar op.

Als mijn leidinggevende mijn declaratie aanpast, wat gebeurt er dan?

Zodra je leidinggevende iets aanpast, ontvang je daarover een e-mail. Ben je het niet eens met deze wijziging? Neem dan contact op met je leidinggevende.

Wanneer wordt mijn declaratie uitbetaald?

Je ingediende declaratie(s) wordt/worden aan jou uitbetaald met de eerst volgende verloning. Je leidinggevende kan je ingediende declaratie eventueel tussentijds nog aanpassen.

Declaratie inzien

Waar kan ik mijn declaraties vinden?

Alle urendeclaraties zijn zichtbaar in T-Point op het tabblad ‘declaraties’. Dit zijn zowel ingediende declaraties als tussentijds opgeslagen declaraties. 

Wat is de status van mijn declaratie?

Je kunt de status van je declaratie zien in T-Point onder het tabblad ‘declaraties’. Zoek de declaratie op in het weekoverzicht. Achter de declaratie wordt de status weergegeven. Als er staat ‘nog indienen’, dan moet je de declaratie nog versturen. Staat er niets achter de declaratie? Dan is je declaratie al verzonden.

Ik werk bij verschillende bedrijven. Waar staan al deze declaraties?

Je vindt alle declaraties van alle bedrijven waarvoor je werkt terug op T-Point. Deze staan in één overzicht onder het tabblad ‘declaraties’.

Tot hoe lang terug kan ik mijn oude declaraties inzien?

Je kunt je oude declaraties tot een half jaar terug inzien.

Feestdagen en vakantie-uren

Wanneer heb ik recht op feestdaguren?

Je hebt recht op feestdaguren bij feestdagen die wettelijk zijn vastgelegd. Je wordt dan doorbetaald voor de uren die je normaal gesproken die dag zou werken. Voorwaarde voor doorbetaling is wel dat het bedrijf die dag gesloten is. Daarnaast worden alleen nationale feestdagen uitbetaald, dus als het bedrijf is gesloten op een andere dag, zoals Goede Vrijdag, dan wordt deze dag niet als feestdag gerekend.

Waar kan ik zien hoeveel vakantie-uren ik heb opgebouwd?

Op je loonstrookje kun je zien hoeveel saldo vakantie-uren je hebt opgebouwd. Je vindt je loonstrookje in T-Point op het tabblad ‘loonspecificatie’.

Ziek melden

Ik ben ziek. Waar kan ik dat melden?

Je moet je ziekmelden in T-Point op het tabblad ‘gezondheidszaken’. Meld je ziek door te klikken op ‘nieuwe ziekmelding’. Laat het ook weten aan je leidinggevende.

Overige vragen

Ik heb een andere vraag over uren declareren. Bij wie kan ik terecht?

Voor overige vragen kun je contact opnemen met de volgende personen:

  • Je leidinggevende: als je een declaratie hebt ingediend en er achteraf nog iets gewijzigd moet worden. Daarnaast voor vragen over een wijziging die je leidinggevende heeft gedaan.
  • Jouw contactpersoon bij Tempo-Team voor overige vragen.