Tempo-Team neemt Nesim el Ahmadi in dienst om werk te maken van werkplezier

Nesim wordt lid van het creatieve team van Tempo-Team

Jongere generaties worstelen met de juiste balans tussen werk en privé en ervaren meer stress en prestatiedruk, zo blijkt uit onderzoek* van Tempo-Team. Ook voelen zij zich vaak niet gehoord of niet serieus genomen. Faalangst, prestatiedruk, discriminatie en pesten staan werkplezier in de weg.

Nesim el Ahmadi deelt deze ervaringen: “Het begint vaak bij zure collega’s, maar ik heb ook weleens racistische shit naar mijn hoofd gekregen. Mijn bonus is zelfs een keer genakt (gestolen, red.) door mijn manager in een sneakerzaak".

El Ahmadi heeft geleerd dat plezier hebben in wat je doet echt één van de belangrijkste dingen is op werk: “Als je er geen plezier uithaalt of de mensen om je heen jou geen goed gevoel geven: skip die shit man bro.”

Om erachter te komen wat werkplezier is, gaat Nesim in gesprek met bekende en onbekende Nederlanders om ideeën en opvattingen te verzamelen over werkplezier. Ook onderzoekt hij wat het werkplezier van jongvolwassenen belemmert met als doel oplossingen te vinden die bijdragen aan meer werkplezier, want iederéén heeft recht op werkplezier.

Nesim zijn strijd voor werkplezier is vanaf deze week te volgen op de social kanalen van Tempo-Team (Tik TokInstagram & YouTube)  én Nesim (Instagram).

Denise Kenter, Brand Experience Marketeer Tempo-Team: “Onderzoek** laat zien dat werkplezier een positieve invloed heeft op de mentale gezondheid van een werknemer. Je voelt je er beter door, meer verbonden met het bedrijf, je bent productiever en van meer betekenis voor de directe omgeving en de maatschappij. En misschien wel het allerbelangrijkst: het maakt je een gelukkiger mens. Helaas ervaren veel werkende jongeren belemmeringen die werkplezier in de weg staan. Hier gaan we als Tempo-Team mee aan de slag. We zijn blij dat Nesim met ons in gesprek gaat met jongeren en mee gaat strijden voor werkplezier voor iedereen”.

*Onderzoek Belemmeringen Werkplezier van Tempo-Team uit 2022, een onderzoek onder 18-34 jarigen met een (bij)baan over factoren die het werkplezier kunnen belemmeren zoals pesten, discriminatie en racisme.

**Het Grote Werkplezier Onderzoek 2022 van Tempo-Team, i.s.m. Tempo-Team België en de Universiteit van Leuven.

Ruud Berendsen

Woordvoerder