Zo pak je een goede nachtrust voor je eerste werkdag

Morgen is dé dag! Je bent helemaal voorbereid voor een geweldige eerste werkdag. Het enige wat nog op je to-do lijstje staat is een goede nachtrust. Lekker dutten, heerlijk! Maar in slaap komen als je super enthousiast bent of misschien een beetje zenuwachtig voor je eerste dag, kan best lastig zijn. Wij helpen je! Gebruik deze slaaptips en krijg je slaapritme zo op orde. 

5 slaaptips om als een roosje in slaap te vallen 🌹 

Je hebt je outfit voor je eerste dag uitgezocht, je lunch gemaakt en ligt fris gedoucht in je bed. Morgen is je eerste werkdag: een dag vol nieuwe indrukken en namen onthouden. Daarvoor heb je een goede nachtrust nodig. Tijd om te slapen! Met deze 5 slaaptips slaap jij supersnel als een roosje.

⏰Vergeet niet om je wekker te zetten! Van deze tips ga je zo lekker slapen, dat we niet willen dat jij je straks nog verslaapt. 

Slaaptip 1. Neem een koude douche🥶

Een goede truc om in slaap te komen? Gewoon een paar minuutjes onder een koude douche. Dit doet wonderen voor je slaap. Uit onderzoek blijkt namelijk dat wisselende temperaturen in het lichaam ervoor zorgen dat je dieper en sneller slaapt. Begin met een warme douche en eindig met een paar minuten koud water. Makkie! 

Slaaptip 2. Yes, je mag weer duimen! 

Ken je deze al? Druk je duim tussen je wenkbrauwen bovenaan je neus, daar waar je een klein deukje voelt. Duw 2 minuten op dit plekje, laat daarna zachtjes los en herhaal dit twee keer. Of je kunt je duimen boven beide binnenste ooghoeken, tegen je oogkas aandrukken. Als je hier zachtjes drukt, dan ontspan je en wordt zelfs hoofdpijn verlicht. Zo val je heerlijk in slaap.🥰 Op deze plekjes loopt namelijk de supraorbitale zenuw, ja ja een mooi woord om indruk mee te maken morgen tijdens je eerste werkdag

Slaaptip 3. Hummmm jezelf in slaap 

Hum jij ook alle geluidjes mee met liedjes op de radio? Doe dit ook om in slaap te komen. Zo werkt het: ga comfortabel zitten, ogen dicht, schouders en kaken ontspannen en je mond dicht. Adem diep in door je neus zodat je buik opzet, niet je borst. Adem uit door je mond terwijl je een hum-geluid maakt. De vibratie in je borst werkt ontspannend en als je dit regelmatig doet, programmeer je de hersenen dat het tijd is om te gaan slapen zodra gaat hummen. 😴

Slaaptip 4. Gebruik je eigen slaapzand

Klaas Vaak komt helaas niet meer langs als je groot en volwassen bent. Toch kun je zijn slaapzand wel vinden in een lekker banaantje, kamillethee, melk, honing en amandelen. In deze voedingsmiddelen zitten namelijk melatonine en andere slaapverwekkende stofjes. Eet en drink dit voordat je gaat slapen en je zult rustig in slaap vallen. 

Wist je trouwens dat je ook zelf van nature melatonine aanmaakt? Doe je ogen dicht en rol een paar keer met ogen omhoog.  Je ogen doen dit van nature wanneer je in slaap valt. Zo kun je je lichaam voor de gek houden en heb je Klaasie helemaal niet meer nodig!

Slaaptip 5. Doe een wedstrijdje niet slapen 

Klinkt misschien een beetje gek, maar doe een wedstrijdje wie het langst wakker kan blijven. Houd je ogen wagenwijd open en zeg tegen jezelf  ‘ik ga niet slapen’. Volgens psychologen verwerken je hersenen deze negativiteit niet goed en wordt dit geïnterpreteerd als een instructie om te gaan slapen. Gebruik deze tactiek als laatste redmiddel, want wie weet is je wilskracht sterker en blijf je hierdoor alsnog heel de nacht spoken. 👀

Anderen lazen ook: