Veelgestelde vragen Payroll organisatiewijziging

Tempo-Team Payroll is samengegaan met Randstad Payroll. Lees hier wat dit betekent voor jou!
We begrijpen dat je vragen hebt over de veranderingen. We hebben de meest gestelde vragen al voor je beantwoord en gebundeld op onderwerpπŸ”₯. Als je toch geen antwoord op je vraag vindt, maak je geen zorgen! We hebben een speciaal telefoonnummer opgezet om al je vragen over de overstap naar Randstad Payroll te beantwoorden. Bel ons op 010-4862777 en we staan voor je klaar!

Vragen per onderwerp

Administratie

  • Wordt mijn Tempo-Team-account vervangen door een Randstad-account?

    Ja, je krijgt een account in Mijn Randstad, de online omgeving van Randstad Payroll.

  • Wat gebeurt er met mijn Tempo-Team-account als ik toegang krijg tot een Randstad-account?

    Je krijgt toegang tot je gloednieuwe Mijn Randstad-account, waar je vanaf 2024 je salarisstroken en alle info over je werkopdrachten vindt. Maar geen zorgen, je oude vertrouwde Mijn Tempo-Team-account blijft ook bestaan, dus je kunt nog steeds bij je loonstroken en jaaropgaven van 2023 en eerder. πŸ˜„

  • Waar vind ik mijn jaaropgave voor 2023?

    Die kun je binnenkort in je Tempo-Team account verwachten, omdat je daar in 2023 hebt gewerkt.

  • Wat gebeurt er met mijn toegang tot Mijn Tempo-Team als mijn arbeidscontract in 2023 afloopt?

    Ja, je hebt toegang tot je Tempo-Team account tot 31-12-2024.

  • Mijn identeitsbewijs verloopt voor 31 december 2023, is het nodig een nieuw identiteitsbewijs aan te schaffen?

    Als je ID vóór 31 december 2023 verloopt, moet je optijd een nieuwe aanschaffen. Anders kunnen we je in 2024 geen loon betalen via Randstad. Zorg dat je dit op tijd regelt, want de gemeenten zijn eind van het jaar vaak druk. We willen geen gedoe, toch? 😊

  • Tot wanneer kan ik nog aanpassingen maken in mijn declaraties en uren voor 2023?

    Als je maandelijks wordt betaald (rond de 21e), heb je tot 15-12-2023 om wijzigingen of aanvullingen door te geven. Als je (4-)wekelijks wordt betaald, is de uiterste datum 31-12-2023.

  • Zijn mijn oude loonstroken en jaaropgaven zichtbaar in mijn nieuwe Randstad account?

    Nee, documenten tot en met 31-12-2023 blijven toegankelijk in je Mijn Tempo-Team account. Vanaf januari 2024 verschijnen nieuwe gegevens en loonstroken in je Randstad account.

Arbeidsvoorwaarden

  • Blijft mijn pensioenopbouw gelijk?

    Ja, Randstad maakt gebruik van dezelfde pensioenfondsen voor payrollmedewerkers, namelijk ABP en flexsecurity payrollpensioen.

  • Kan ik mijn opleiding via Mijn Groei bij Tempo-Team voortzetten als ik straks werk via Randstad Payroll?

    Yep, je behoudt dezelfde arbeidsvoorwaarden, inclusief je opleidingsmogelijkheden via Mijn Groei. 😊

  • Hoe zit het met mijn rechten door deze organisatiewijziging?

    Geen zorgen, er verandert niets aan je rechtspositie. πŸ˜„

Contract

  • Krijg ik een nieuw contract (arbeidsovereenkomst)?

    Nee hoor, je bestaande arbeidsovereenkomst (met al zijn rechten en verplichtingen) gaat gewoon met je mee naar Randstad. 😊

  • Krijg ik een nieuwe opdrachtbevestiging?

    Je huidige opdrachtbevestiging van Tempo-Team wordt administratief verhuisd naar Randstad. Er zijn geen wijzigingen, dus het is eigenlijk geen nieuwe opdracht. Je ontvangt hier wel een bevestiging van. Op deze bevestiging staat je nieuwe employeenummer en opdrachtnummer, die je nodig hebt voor zaken zoals declaraties, bijvoorbeeld voor onkosten. 😊

  • Mijn huidige contract loopt af in december, maar mijn opdrachtgever heeft aangegeven dat er een verlenging komt. Blijft deze verlenging dan bij Tempo-Team?

    Ja, je blijft dit contract behouden bij Tempo-Team, en vanaf 1 januari worden alle voorwaarden overgezet naar Randstad.

Declaratie

  • Kan ik op dezelfde manier mijn extra gewerkte uren blijven invoeren (als je maandelijks rond de 21e wordt betaald)?

    Nou, het goede nieuws is dat er niets verandert in de manier waarop je je uren declareert. Dezelfde procedure blijft van kracht. Wat wel nieuw is, is dat je een Randstad account krijgt met nieuwe nummers (employeenummer en opdrachtnummer) die je moet gebruiken bij je declaraties. Deze nummers kun je terugvinden op je nieuwe opdrachtbevestiging. O ja, en er is een nieuwe link naar het declaratieformulier [https://www.randstad.nl/werknemers/email/handleiding-youforce-en-declaratieformulieren]. Dat is waar je moet zijn om je uren in te voeren.

  • Ik dien mijn uren in in Mijn Tempo-Team, kan dat ik op dezelfde manier doen bij Randstad (indien je werkt op basis van declarabele uren)

    Geen zorgen, er verandert niets in de declaratieprocedure. Je kunt dezelfde werkwijze volgen. Vanaf januari gebruik je gewoon je nieuwe Randstad account voor het indienen van je uren.

  • Kan ik ook in 2024 mijn onkosten op dezelfde manier blijven indienen?

    De manier van declareren blijft hetzelfde, dus geen zorgen daarover. Maar er is wel iets nieuws: je krijgt een Randstad account met nieuwe nummers (je employeenummer en opdrachtnummer), die je moet gebruiken bij je declaratie. Je vindt deze nummers op je opdrachtbevestiging. Als je maandelijks je salaris ontvangt, gebruik vanaf januari dit declaratieformulier. Als je (4)-wekelijks wordt uitbetaald, is dit declaratieformulier jouw nieuwe beste vriend. 😊

  • Kan ik in januari nog extra gewerkte uren declareren van december 2023?

    Als je maandelijks wordt betaald (rond de 21e), kun je uiterlijk tot 15-12-2023 wijzigingen of aanvullingen doorgeven voor het jaar 2023. Als je (4-)wekelijks wordt betaald, is de deadline 31-12-2023. Als dit niet lukt, neem dan contact op met Payrollsupport via 020 398 9030.

Salaris

  • Als er een CAO-verhoging is per 1 januari, ontvang ik die dan wel?

    Ja, als er een loonsverhoging van toepassing is, wordt die gewoon doorgevoerd. Je hoeft je daar geen zorgen over te maken. 😊

  • Ik krijg meestal jaarlijks een verhoging, hoe zit dat dit jaar?

    Nou, als er een loonsverhoging van toepassing is, horen wij dat van jouw opdrachtgever en voeren we die gewoon door, zoals je van ons gewend bent. πŸ˜„

  • Waar kan ik heen als ik vragen heb over mijn loonstrookje of contract?

    Dit is de afdeling payrollsupport. Onze payrollsupport-collega's verhuizen mee naar Randstad, dus je vertrouwde contactpersonen blijven beschikbaar. Alleen onze contactgegevens veranderen per 1 januari naar 020 398 9030 en payrollsupport@randstadgroep.nl.

  • Verandert de datum van salarisbetaling?

    Nee, de datum van uitbetaling blijft ongewijzigd.

  • Wat gebeurt er met mijn vakantiegeld, eindejaarsuitkering en IKB bij Tempo-Team Payroll?

    Optie A: Als je maandelijks rond de 21e wordt betaald, worden de eindejaarsbonussen en IKB uitgekeerd in december door Tempo-Team. Je reserveringen voor vakantiegeld blijven intact en kun je terugvinden op je loonstrook van december bij Tempo-Team. Het opbouwen van vakantiegeld begint vanaf januari bij Randstad Payroll, en het totale opgebouwde vakantiegeld tussen juni 2023 en mei 2024 wordt in mei 2024 door Randstad Payroll uitbetaald. Optie B: Als je elke (4)wekelijks wordt uitbetaald, blijven je reserveringen behouden, en je kunt ze zien in je nieuwe Randstad-account na de eerste betaling in 2024.

  • Wat gebeurt er met mijn opgebouwde verlof?

    Maak je geen zorgen, je kunt je opgebouwde vakantiedagen nog steeds opnemen via je nieuwe account. Het kan wel zijn dat in sommige gevallen een deel van je vakantiedagen eind 2023 vervalt. Als dit op jou van toepassing is, heb je hierover al een bericht van ons ontvangen.

  • Wordt de informatie op mijn huidige salarisstrook gewijzigd?

    Je salarisstrook blijft er straks hetzelfde uitzien als je nu gewend bent.

  • Worden mijn openstaande verplichtingen, die normaal gesproken worden ingehouden op mijn salaris, eindejaarsbonus of vakantiegeld, door Randstad overgenomen?

    Als je na 31-12-2023 nog steeds voor ons werkt, dan zullen deze verplichtingen in 2024 met je betalingen worden verrekend.