Opleiding operator Food en Industrie moet flexibeler

Slagingspercentage van 95%

DIEMEN, 1 juni 2015 - Het nieuwe Tempo-Team Operator Programma leidt flexmedewerkers in een jaar versneld op tot operator in de food- en industriesector. In tegenstelling tot andere aanbieders kan de opleiding op elk gewenst moment starten en al vanaf één deelnemer. Het programma komt daarmee tegemoet aan de behoefte van bedrijven naar een hoge(re) mate van flexibiliteit.

Tempo-Team verzorgt de opleiding samen met Litop B.V. Ruud Beelen, Salesmanager Tempo-Team: “De politiek en het bedrijfsleven pleiten voor een verbetering van de opleiding van operators. Recent kwam dit ter sprake in een debat in de Tweede Kamer. De opleiding moet flexibeler en moet beter aansluiten op de situatie op de werkvloer. We proberen dat op zo veel mogelijk manieren, met moderne lesmethoden. Zo filmen we op de werkvloer letterlijk de machines en de processen die we later in de opleiding gebruiken. We brengen de praktijk hierdoor dichter bij de deelnemers. Dit resulteert in een slagingspercentage van boven de 95% procent.

Leerlingen worden bij de klant opgeleid en kunnen op elk moment met de opleiding starten. Het gaat om flexmedewerkers, maar we kunnen ook vaste medewerkers opleiden tot Operator op niveau 2, 3 en 4.”

Ralf de Brouwer, HR Advisor Prysmian Group te Eindhoven: “Dit programma staat in mijn ogen voor professioneel en no-nonsense. De opleiders weten exact wat opdrachtgevers en studenten nodig hebben om gemotiveerd en binnen de gestelde tijd zonder poespas het operatordiploma te behalen. Ook het gebruik van de digitale, meer sprekende leeromgeving spreekt mij enorm aan, boven het traditionele lesmateriaal. Er is in de werkwijze goed rekening gehouden met de marktbehoefte.”