Geschillen- en klachtenregeling van Tempo-Team Uitzendbureau BV
Het melden van een klacht
Tempo-Team streeft ernaar optimaal tegemoet te komen aan de wensen van haar klanten (flexwerkers en bedrijven/instellingen). Ondanks dit streven kan het voorkomen dat een klant ontevreden is, wat kan leiden tot een klacht. Waar men werkt, maakt men fouten. Helaas, dat gebeurt. Echter door fouten en klachten serieus te nemen en ze te zien als een mogelijkheid om te verbeteren, blijven we werken aan het optimaliseren van onze dienstverlening en samenwerking.
Dat klachten door Tempo-Team zeer serieus genomen worden blijkt uit de aandacht die we aan dit onderwerp besteden, bijvoorbeeld tijdens de opleiding van onze medewerkers. Het is onze intentie om er altijd met elkaar uit te komen! Dit geldt uiteraard voor onze beide klantpartijen: de flexwerker en de opdrachtgever.
Tempo-Team kent één klachtenprocedure bestemd voor klachten van zowel opdrachtgevers als flexwerkers.
Lokale en centrale klachtenbehandeling
Omdat onze dienstverlening lokaal wordt vormgegeven, betekent het dat de intercedent het eerste aanspreekpunt is. De leidinggevende (regiomanager) van de intercedent is eindverantwoordelijk voor een goede afhandeling van de klacht. Tempo-Team geeft de voorkeur aan lokale afhandeling van de klacht, zodat de lokale vestiging de dienstverlening ook meteen kan aanpassen.
Daarnaast is er ook een centraal meldpunt; de Kwaliteitslijn. Onderstaand de uitwerking van de klachtenprocedure van Tempo-Team en een visuele weergave in een stroomschema.
Klachtenprocedure Tempo-Team
Toepassingsgebied
De klachtenprocedure is van toepassing op alle uitingen van ongenoegen over contacten met Tempo-Team die niet onmiddellijk door de direct aangesprokene weggenomen kunnen worden.
Definitie van een klacht
Een klacht is een uiting van een klant['] waaruit blijkt dat de dienst(verlening) niet voldoet aan zijn verwachting. ['] Dit kan zowel de opdrachtgever als de flexwerker zijn.
Doel
Het op zorgvuldige en uniforme wijze registreren en afhandelen van klachten, het wegnemen van de oorzaken, en het nemen van adequate maatregelen om herhaling te voorkomen.
Wijze waarop een klacht gemeld kan worden
De klacht kan telefonisch, schriftelijk en per e-mail gemeld worden bij de Kwaliteitslijn van Tempo-Team. Op dit centrale meldpunt worden binnengekomen klachten direct behandeld. De Kwaliteitslijn registreert deze klachten en begeleidt de procedure.
Post
Tempo-Team Uitzendbureau BV
t.a.v. Centraal Meldpunt Klachten
Postbus 12600
1100 AP Amsterdam Zuidoost
Telefoon
0800 7777 111 (gratis)