Webcare medewerker: dé baan voor jou?
Ben jij altijd op de socials te vinden? En help je het liefst de hele dag mensen met al hun brandende vragen? 🔥 Dan is webcare medewerker - ook wel medewerker chat - helemaal de functie voor jou! Wil jij weten wat een webcare medewerker is? Hoe en waar je aan de slag kan als webcare medewerker? En niet te vergeten… wat je salaris wordt?! Dan ben je hier he-le-maal op de juiste plek!
Goed verhaal, lekker kort:
Uuhhh… wat is een webcare medewerker precies?!
Een webcare medewerker is hét aanspreekpunt voor klanten met al hun vragen. Facebook, Twitter en Instagram hebben geen geheimen voor jou! Via social media schiet je vliegensvlug te hulp! Op sommige werkplekken ben je ook via de mail of chat beschikbaar als vraagbaak. Een veelzijdige functie binnen de klantenservice dus!
Een baan als webcare medewerker vind je o-ve-ral. Veel moderne bedrijven willen namelijk hun naamsbekendheid en online reputatie hooghouden. Je kan dus bij allerlei werkgevers aan de slag: van een ziekenhuis tot cosmeticabedrijf. Je vindt dus sowieso een vacature die helemaal bij je past!
Als webcare medewerker zijn dit je belangrijkste taken:
-
Je beantwoordt mails: je houdt de mailbox lekker up-to-date. Pakketje vertraagd? Je zoekt het uit! En komt dat ene product binnenkort weer op voorraad? Je laat het de klant weten!
-
Je helpt klanten via social media: #geenklantmeerontevreden? Check! Je begrijpt trends als geen ander en speelt hier op de juiste manier op in. Zo help je alle klanten met een glimlach!
-
Je bent actief via chat: je houdt de hele dag de chat in de gaten. Geen vraag laat jij onbeantwoord! 💪
-
Je neemt klachten serieus: de klant is koning(in)! 👑 Daarom zoek je blij klachten altijd naar een passende oplossing.
De werkdag van een webcare medewerker: helpen, chatten en mensen blij maken
Als webcare medewerker beantwoord je vanaf je bureau de hele dag vragen. Deze komen binnen via de DM, chat óf mail. Met een glimlach op je gezicht en collega’s om je heen is iedere werkdag een feestje! Ook chill: je bent als webcare medewerker niet gebonden aan een werkplek. Dagje thuiswerken? Of vanuit je strandstoel in de Spaanse zon? In overleg met je werkgever is er vaak van alles mogelijk!
Benieuwd naar een dag als webcare medewerker? Je leest hier hoe die er ongeveer uitziet:
Tijd | Taak |
---|---|
08:00 uur | Goeeiemorgen! Op naar kantoor 🏢 |
08:30 uur | De eerste vragen stromen binnen via de chat, tijd om ze te beantwoorden! 💬 |
09:30 uur | Er komt een klacht binnen via de mail… je reageert begripvol en maakt de klant weer blij! 💥 |
10:15 uur | Kleine koffiepauze tussendoor, mmm ☕️ |
10:30 uur | Een pakketje van een klant is zoek. Jij speurt de fout in het systeem op. Check! Het pakketje komt morgen aan 📦 |
11:30 uur | Meerdere klanten melden via de chat een storing bij het afrekenen, dit zet je snel door naar de juiste afdeling ✅ |
12:30 uur | Lunchen met je gezellige collega’s 🥪 |
13:00 uur | Een klant glijdt in je DM om te laten weten dat ‘ie supertevreden is over een product! Lekkerrrr! |
14:00 uur | Je ziet dat klanten opmerkingen hebben geplaatst onder de laatste Facebook post, tijd om te reageren! |
15:00 uur | Iemand vraagt via de chat of jullie een product ook nog in een andere kleur hebben. Dit ga je gelijk checken! 🔍 |
16:00 uur | Nog een laatste check of de mailbox echt leeg is. Ja? Top! Lekker gewerkt 💪 |
17:00 uur | Dag collega’s! Lekker op naar huis 🚲 |
Wat schuift het? Gemiddelde salaris van een webcare medewerker 🤑
Als fulltime webcare medewerker verdien je gemiddeld tussen €2.170 en €2.354 bruto per maand. Lekker salaris toch?! Dat is ongeveer €29.315 per jaar. Daar kun je heel veel laptops van kopen! 😉 Werk je liever flex? Ga dan uit van een gemiddeld uurloon van €13,06. Tsjakkaaa!
Hoe weten wij dat webcare medewerkers dit gemiddeld per maand verdienen? Dankzij onze salariswijzer! Deze tool berekent het gemiddelde maandloon van Tempo-Teamers met deze functie. Let op: hierin nemen wij leeftijd, locatie en eventuele extraatjes niet mee. Check altijd even de vacatures voor het salaris van een specifieke baan!
Het verschilt per bedrijf onder welke cao je valt. Dat betekent dat je salaris, vakantiedagen en bonussen landelijk geregeld zijn. Ennnn niet te vergeten: misschien krijg je wel fijne extra’s! Zoals reiskostenvergoeding of een laptop van de zaak. Ook teamuitjes en vrijmibo’s horen erbij! 🎉 In de secundaire arbeidsvoorwaarden lees je waar jij je voordeel uithaalt. Tsjakkaaa! 📈
Meer weten over moneys, doekoes, guap, flappen, cash, floes, knaken? Of benieuwd wat je verdient als callcentermedewerker of helpdeskmedewerker? Wij vertellen je alles over salaris!