Webcare medewerker: dé baan voor jou?

Ben jij altijd op de socials te vinden? En help je het liefst de hele dag mensen met al hun brandende vragen? 🔥 Dan is webcare medewerker - ook wel medewerker chat - helemaal de functie voor jou! Wil jij weten wat een webcare medewerker is? Hoe en waar je aan de slag kan als webcare medewerker? En niet te vergeten… wat je salaris wordt?! Dan ben je hier he-le-maal op de juiste plek! 

Check alle vacatures

Goed verhaal, lekker kort:

Uuhhh… wat is een webcare medewerker precies?! 

Een webcare medewerker is hét aanspreekpunt voor klanten met al hun vragen. Facebook, Twitter en Instagram hebben geen geheimen voor jou! Via social media schiet je vliegensvlug te hulp! Op sommige werkplekken ben je ook via de mail of chat beschikbaar als vraagbaak. Een veelzijdige functie binnen de klantenservice dus!

Een baan als webcare medewerker vind je o-ve-ral. Veel moderne bedrijven willen namelijk hun naamsbekendheid en online reputatie hooghouden. Je kan dus bij allerlei werkgevers aan de slag: van een ziekenhuis tot cosmeticabedrijf. Je vindt dus sowieso een vacature die helemaal bij je past!

Als webcare medewerker zijn dit je belangrijkste taken:

  • Je beantwoordt mails: je houdt de mailbox lekker up-to-date. Pakketje vertraagd? Je zoekt het uit! En komt dat ene product binnenkort weer op voorraad? Je laat het de klant weten!

  • Je helpt klanten via social media: #geenklantmeerontevreden? Check! Je begrijpt trends als geen ander en speelt hier op de juiste manier op in. Zo help je alle klanten met een glimlach! 

  • Je bent actief via chat: je houdt de hele dag de chat in de gaten. Geen vraag laat jij onbeantwoord! 💪

  • Je neemt klachten serieus: de klant is koning(in)! 👑 Daarom zoek je blij klachten altijd naar een passende oplossing.

De werkdag van een webcare medewerker: helpen, chatten en mensen blij maken

Als webcare medewerker beantwoord je vanaf je bureau de hele dag vragen. Deze komen binnen via de DM, chat óf mail. Met een glimlach op je gezicht en collega’s om je heen is iedere werkdag een feestje! Ook chill: je bent als webcare medewerker niet gebonden aan een werkplek. Dagje thuiswerken? Of vanuit je strandstoel in de Spaanse zon? In overleg met je werkgever is er vaak van alles mogelijk!

Benieuwd naar een dag als webcare medewerker? Je leest hier hoe die er ongeveer uitziet:

 
Tijd Taak
08:00 uur Goeeiemorgen! Op naar kantoor 🏢
08:30 uur De eerste vragen stromen binnen via de chat, tijd om ze te beantwoorden! 💬
09:30 uur Er komt een klacht binnen via de mail… je reageert begripvol en maakt de klant weer blij! 💥
10:15 uur Kleine koffiepauze tussendoor, mmm ☕️
10:30 uur Een pakketje van een klant is zoek. Jij speurt de fout in het systeem op. Check! Het pakketje komt morgen aan 📦
11:30 uur Meerdere klanten melden via de chat een storing bij het afrekenen, dit zet je snel door naar de juiste afdeling ✅
12:30 uur Lunchen met je gezellige collega’s 🥪
13:00 uur Een klant glijdt in je DM om te laten weten dat ‘ie supertevreden is over een product! Lekkerrrr!
14:00 uur Je ziet dat klanten opmerkingen hebben geplaatst onder de laatste Facebook post, tijd om te reageren!
15:00 uur Iemand vraagt via de chat of jullie een product ook nog in een andere kleur hebben. Dit ga je gelijk checken! 🔍
16:00 uur Nog een laatste check of de mailbox echt leeg is. Ja? Top! Lekker gewerkt 💪
17:00 uur Dag collega’s! Lekker op naar huis 🚲

Wat schuift het? Gemiddelde salaris van een webcare medewerker 🤑

Als fulltime webcare medewerker verdien je gemiddeld tussen €2.170 en €2.354 bruto per maand. Lekker salaris toch?! Dat is ongeveer €29.315 per jaar. Daar kun je heel veel laptops van kopen! 😉 Werk je liever flex? Ga dan uit van een gemiddeld uurloon van €13,06. Tsjakkaaa! 

Hoe weten wij dat webcare medewerkers dit gemiddeld per maand verdienen? Dankzij onze salariswijzer! Deze tool berekent het gemiddelde maandloon van Tempo-Teamers met deze functie. Let op: hierin nemen wij leeftijd, locatie en eventuele extraatjes niet mee. Check altijd even de vacatures voor het salaris van een specifieke baan!

Het verschilt per bedrijf onder welke cao je valt. Dat betekent dat je salaris, vakantiedagen en bonussen landelijk geregeld zijn. Ennnn niet te vergeten: misschien krijg je wel fijne extra’s! Zoals reiskostenvergoeding of een laptop van de zaak. Ook teamuitjes en vrijmibo’s horen erbij! 🎉 In de secundaire arbeidsvoorwaarden lees je waar jij je voordeel uithaalt. Tsjakkaaa! 📈
Meer weten over moneys, doekoes, guap, flappen, cash, floes, knaken? Of benieuwd wat je verdient als callcentermedewerker of helpdeskmedewerker? Wij vertellen je alles over salaris!

Weten wat je waard bent? Check de salariswijzer!

Zelfverzekerd onderhandelen of jouw salaris vergelijken met dat van anderen? Word wijzer over je salaris met de salariswijzer!

Wat voor webcare medewerkers zijn er?

Webcare medewerkers zijn overal nodig! Daarom kan je bij veel verschillende bedrijven aan de slag. Denk bijvoorbeeld aan werken bij een…

  • Cosmeticabedrijf: ben je helemaal thuis in de wereld van make-up en visagie? En help je iedereen graag met het vinden van de perfecte kleur lippenstift? 💄 Dan is werken als webcare medewerker in een cosmeticabedrijf je op het lijf geschreven!

  • Bouwbedrijf: ben je een echte klusfanaat en weet je alles van moertjes en boormachines? Ga dan aan de slag als webcare medewerker bij een bouwbedrijf! 🛠️

  • Postbedrijf: hier gaan pakketjes als warme broodjes over de toonbank. Pakketje kwijt of vertraagd? Jij zoekt het tot op de bodem uit! 📦

💡 Goed om te weten: de taken van een webcare medewerker lijken soms erg op die van een klantenservice medewerker of customer service medewerker. Kijk daar dus goed naar als je aan de slag wilt gaan als webcare medewerker.

Hey speurneus, werkzoekend?

Dé perfecte vacature, die vind je hier. Oh en... We helpen je graag een handje! 👍

Webcare medewerker worden? Deze opleidingen en certificaten heb je nodig

Om aan de slag te gaan als webcare medewerker heb je geen diploma nodig. Lekkerrr! Door middel van trainingen bij je werkgever word je klaargestoomd om de allerbeste service te verlenen aan de klant. Zo ben je in no time een echte webcare specialist! 

Volg gratis trainingen voor je persoonlijke ontwikkeling

Via Goodhabitz volg je (GRATIS!) online trainingen voor je persoonlijke ontwikkeling. Hieronder een aantal trainingen die goed aansluiten op de functie webcare medewerker:

  • Klantgericht werken: de klant is koning(in). Die moet je dus tevreden houden. Hoe je dat doet? Dat leer je tijdens deze training. 

  • Gesprekstechnieken LSD: luisteren, samenvatten, doorvragen. Dat is LSD! Met deze cursus word je een kei in het voeren van gesprekken!

  • E-mails schrijven: hoe je snel to the point komt in een e-mail? Dat leer je met deze training!

👉 Altijd met een glimlach naar werk, wie wil dat nou niet? Daarom investeren we bij Tempo-Team in jouw toekomst met Mijn Groei: het grootste aanbod opleidingen, online trainingen en leerwerktrajecten voor jou! Je vindt ze in je Mijn Tempo-Team account.

Werk jij (nog) niet via Tempo-Team? Dan heb je met een account toegang tot alle gratis online trainingen, webinars en podcasts. Da’s ook lekker! Schrijf je hier snel in.

Hé topper! 👋🏽 Dit zijn de doorgroeimogelijkheden van een webcare medewerker

Als webcare medewerker heb je verschillende doorgroeimogelijkheden. Wat dacht je bijvoorbeeld van…

  • Customer service trainer: weet je als geen ander hoe je een glimlach op het gezicht van je klant tevoorschijn tovert? Dan kan je al deze ervaring delen met nieuwe werkgevers. Lekkerrr!

  • Productspecialist: als productspecialist geef je trainingen én advies over het bedrijf waarvoor je werkt. Werk je voor een koffiemerk? Dan weet jij ALLES over koffie, van de bonen tot de branding én hoe je het perfecte bakkie zet! Ook ga je op bezoek bij bedrijven om daar te vertellen over het product. Zo kom je dus op veel verschillende plekken!

Checklist: aan deze eigenschappen en competenties herken je een echte webcare medewerker 🤩

Je bent een kei in communiceren én bent empatisch. Waar je een webcare medewerker nog meer aan herkent? Nouuuu, aan deze eigenschappen:

  • Je bent analytisch: je denkt altijd één stap vooruit en weet snel te schakelen. Hierdoor help je klanten snel verder! 

  • Je bent een echte multitasker: je schakelt de hele dag tussen verschillende kanalen. De ene keer beantwoord je een vraag via de chat, dan weer via social media of de mail. 

  • Je denkt in oplossingen: is de standaard oplossing niet mogelijk? #geenprobleem, jij bedenkt wat anders waarmee je de klant tevreden houdt!

  • Je hebt zelfvertrouwen: soms gebruiken ontevreden klanten jou als uitlaatklep. Gelukkig ben jij zelfverzekerd en laat je je niet van de wijs brengen. Jij fixt het!

Deze bedrijven MOET je gezien hebben als webcare medewerker

Onze Tempo-Teamers hebben speciaal voor jou uitgezocht wat de àller, àller, àllerleukste werkgevers van Nederland zijn. Deze banen zijn een AANRADER en scoren een 8+ op tevredenheid! Zo weet je zeker dat er mensen werken met véél werkplezier, goede arbeidsvoorwaarden en werkzekerheid. Wie wil dat nou niet?! 

  • DPG Media: een werkgever waar jij met een flinke dosis werkplezier jezelf écht kunt ontwikkelen? Je hebt hem gevonden: DPG Media. Werken bij DPG Media betekent werken bij de grootste uitgever van Nederland!

  • Nationale Nederlanden: deze verzekeraar staat bekend om collegialiteit. En je kunt er zo aan de slag als webcare medewerker. Kom je er even niet uit? Dan staan je collega’s voor je klaar!

  • Rijksoverheid: werk jij graag aan jouw eigen toekomst én de toekomst van Nederland? De Rijksoverheid is de grootste werkgever van Nederland. Met zo’n 100.000 enthousiaste collega’s is het in ieder geval altijd gezellig!

Met deze topwerkgevers werken wij samen in de klantenservice

De nieuwste vacatures in je mailbox

Een nieuwe baan bij jou in de buurt? Wij geven je elke dag een seintje! Zo mis je nooit die leuke baan en ben je als eerste op de hoogte.

Flexibele of vaste baan als webcare medewerker?

Aan de slag als webcare medewerker? Grote kans dat dit zowel full- als parttime kan! Dit verschilt per vacature. Houd je ervan om te weten waar je aan toe bent? Dan zit je als webcare medewerker helemaal goed: je werkt namelijk vaak op een vaste plek tijdens kantooruren. Lekker te combineren met je privéleven dus! Toch liever flexibel aan de slag? Alle dienstverbanden vind je bij Tempo-Team! Check direct alle vacatures per dienstverband.

Waarom werken als webcare medewerker via Tempo-Team

Werken via Tempo-Team is leeeeeuk! En dat niet alleen, je krijgt namelijk ook:

  • Veel vacatures bij grote én bekende bedrijven.

  • Werk voor starters en ervaren medewerkers op ieder opleidingsniveau.

  • Jij maakt de keuze. Jij bepaalt waar en wanneer je werkt, wij regelen het!

  • Een flink aanbod aan opleidingen en trainingen. Voor ieder wat wils.

  • Persoonlijke begeleiding. Wij staan altijd voor je klaar.

  • Een vooruitzicht. Mensen die via Tempo-Team werken ontwikkelen zich door de jaren heen en klimmen steeds hogerop.

Onze openstaande webcare medewerker vacatures👇

Sla jouw baan als webcare medewerker aan de haak met onze sollicitatietips

Sollicitatiebrief, cv, op gesprek… Wat komt er allemaal kijken bij een sollicitatie en wat mag je écht niet vergeten? Onze specialisten en recruiters hebben al hun tips en kennis voor je op een rijtje gezet. Zo wordt solliciteren supersimpel!

De meest gestelde vragen over webcare medewerkers!

  • Wat is een webcare medewerker?

    Een webcare medewerker is hét aanspreekpunt voor klanten met vragen of problemen. Facebook, Twitter en Instagram hebben geen geheimen voor jou! Via social media schiet je vliegensvlug te hulp. Op sommige werkplekken ben je ook via de mail of chat beschikbaar als vraagbaak. Een veelzijdige functie binnen de klantenservice dus! Lees hier meer over je taken als webcare medewerker.

  • Wat verdien je gemiddeld als webcare medewerker?

    Als fulltime webcare medewerker verdien je gemiddeld tussen €2.170 en €2.354 bruto per maand. Lekker salaris toch?! Dat is ongeveer €29.315 per jaar. Werk je liever flex? Ga dan uit van een gemiddeld uurloon van €13,06. Tsjakkaaa! Lees hier meer over de secundaire arbeidsvoorwaarden als servicedesk medewerker.

  • Heb je ervaring nodig voor webcare medewerker?

    Om aan de slag te gaan als webcare medewerker heb je geen diploma nodig. Handig! Door middel van trainingen word je klaargestoomd om de allerbeste service te verlenen aan de klant. Zo ben je in no time een echte webcare specialist!

  • Waarom is het leuk om te werken als webcare medewerker?

    Een baan als webcare medewerker is super veelzijdig. Als je voldoening haalt uit mensen helpen is dit dé geschikte baan voor jou! Je kan bij een heleboel branches terecht en er zijn veel doorgroeimogelijkheden.

  • Aan welke eigenschappen moet je voldoen voor een baan als webcare medewerker?

    Je bent een kei in communiceren én bent empatisch. Daarnaast ben je analytisch en een echte multitasker. Zo help jij je klanten en collega’s zo goed en snel mogelijk! Met jouw zelfvertrouwen bedenk je voor ieder probleem de juiste oplossing.

  • Hoe moet ik solliciteren op een webcare medewerker vacature?

    Solliciteren als servicedesk medewerker is zo gepiept! Maak een gratis Tempo-Team-profiel aan en zoek bij onze vacatures naar webcare medewerker. Daarna stuur je gemakkelijk je cv en motivatie op via onze website et voilá! Je hebt nu gesolliciteerd! Heb je nog wat hulp nodig bij het solliciteren? Check hier dan al onze sollicitatietips!