Deze gezonde recepten moet je meenemen voor de lunch op werk

Een gezonde lunch die je snel klaarmaakt en ook nog makkelijk meeneemt naar kantoor? Dat kan! Op veel verschillende manieren zelfs. Om te blijven variëren in je maaltijden hebben we zeven gerechten voor je op een rij gezet. Smakelijk!

De lunch is een superbelangrijk moment op een werkdag. Gezond eten houdt je scherp en energiek! Dat wil toch iedereen? Steel daarom de show bij je collega’s met deze recepten, en inspireer ze om het nóg beter te doen. Zo wordt lunchen op werk echt leuk!

#1 Pastasalade met broccoli en pinda’s

Met een pastasalade kan je eindeloos combineren. Wel eens met broccoli en pinda’s geprobeerd? Gezond, makkelijk en bedacht door niemand minder dan kookgoeroe Martha Stewart. Een Aziatisch gerecht dat wordt bereid met onder andere pindakaas, rijstazijn en sojasaus. Zo val jij zeker op tussen je collega’s!

#2 Kaassandwich met gegrilde aubergine

Écht makkelijk wordt het met de kaassandwich met gegrilde aubergine. Samengesteld door de foodbloggers van Chickslovefood. Drie sneetjes brood belegd met kaas, pittige mosterd, augurk, gegrilde aubergine, olijfolie, peper, zout en verse basilicum. Heerlijk!

#3 Wrapsushi’s met zalm en avocado

Voor sushi sta je normaal uren in de keuken. Niet met deze speciale variant. Een sushi gemaakt van wraps. Wat een GOED idee! In tien minuten maak jij je gezonde sushilunch voor op werk. En ja, neem wat extra’s voor je collega’s mee. Dit willen ze sowieso allemaal proeven.

#4 Boterham met groenteomelet

Toch liever ‘gewoon’ een broodje met gebakken ei? Geen probleem! Deze groenteomelet is ontzettend gezond en lekker. Een zakje soepgroente is hier perfect geschikt voor. Bak ze op, schenk de geklutste eieren er overheen en smeer de sneetjes brood in met hummus. Mjam!

#5 Couscoussalade

De gezondste keuze is zonder twijfel deze couscoussalade van Eetclean, die je binnen tien minuten maakt. Bereid de couscous en snij de dadels, feta, veldsla, avocado, winterwortels, paprika, komkommer, bleekselderij en cherrytomaten fijn. Even husselen en eet smakelijk!

#6 Kikkererwten, tonijn en rode uit

Een Italiaanse klassieker anno 2018. Volgens foodblog Mind Your Feed is het zo eenvoudig dat je het bijna geen recept mag noemen. Kikkererwten, tonijn en rode ui dus. Dan een beetje rucola, olijfolie, peper en zout. (Ook aan te raden als voorgerecht op een eerste date.) Pronto!

#7 Varieer met soepen!

Tot slot: soepen! Gezond, voedzaam en snel gemaakt. De bloggers van Blijsuikervrij hebben tien heerlijke soepen op een rij gezet. Van preisoep tot broccoli-quinoasoep. Of liever een pittige kippensoep met parelgort? (Parel whut?) Laat je verrassen!