Het Kadaster wint de Work4Women Award 2014

De Work4Women Award, een aanmoedigingsprijs voor diversiteit op de werkvloer, is dit jaar gewonnen door het Kadaster. De organisatie, die onder meer vastgoedgegevens registreert en verstrekt, slaagt er volgens de jury van alle genomineerden het beste in om ‘duurzaam ruimte te creëren voor (herintredende) vrouwen´. Het is de derde keer dat de prijs wordt uitgereikt. De andere finalisten waren cateraar Albron en de distributiecentra van Albert Heijn. Vorig jaar ging de Work4Women Award naar Philips Consumer Lifestyle. Work4Women is een gezamenlijk initiatief van Tempo-Team en Margriet.

Genderdiversiteit op de werkvloer is al lange tijd een belangrijk speerpunt voor het Kadaster. Zo was het in 2007 één van de eerste organisaties om het Charter Talent naar de Top te ondertekenen. Een jaar later sloot het Kadaster zich aan bij Opportunity in Bedrijf, een niet-commerciële organisatie die zich richt op het ondersteunen van bedrijven bij het behalen van diversiteitsdoelstellingen.

Vrouwvriendelijke vacatureteksten

Ook in de zoektocht naar nieuwe werknemers let Het Kadaster sterk op diversiteit. Zo wordt altijd zorgvuldig gekeken naar de ‘vrouwvriendelijkheid’ van de vacatureteksten. Ook zit er altijd een vrouwelijke recruiter in de selectiecommissie en start de selectieprocedure pas als minimaal de helft van de kandidaten vrouw is. Bovendien staat het Kadaster al meerdere jaren in de top 3 van de zogenoemde Loflist, een onderzoek naar de beste werkgevers voor werkende ouders.

Dat het diversiteitsbeleid van het Kadaster vruchten afwerpt, blijkt ook uit de cijfers. Het percentage vrouwen in de organisatie steeg sinds 2007 met 6 procent, naar de huidige 28 procent. In de top van de organisatie is het percentage vrouwen 30 procent, een stijging van 7 procent ten opzichte van 2007.

Work4Women Award 2014

De vijfkoppige jury bestond dit jaar uit: Annemarie van Gaal (ondernemer en voormalig Zakenvrouw van het Jaar), Karin Straus (Tweede Kamerlid voor de VVD), Stefan Verhoeven (Senior Vice President bij Philips), Leontine van den Bos (hoofdredacteur Margriet) en Ingrid Vrieling (directeur Work4Women).

Work4Women is hét uitzendbureau voor (herintredende) vrouwen. Work4Women is een gezamenlijk initiatief van Tempo-Team en Margriet en streeft naar het verhogen van de arbeidsparticipatie van vrouwen. Onderdeel van de prijs is 25.000 euro aan advertentiewaarde voor de winnaar in Sanoma titels.

Voor vragen en achtergrondinformatie: Ingrid Vrieling, directeur Work4Women. Tel: 06 25599219. Email: Ingrid.vrieling@tempo-team.nl.