Tempo-Team lanceert nieuwe campagne ‘Die heeft er zin in’

Diemen, 10 september. Tempo-Team start vandaag met een nieuwe campagne. Onder meer op televisie, in online video's en via social zal de organisatie zichtbaar zijn met onderscheidende uitingen die allemaal draaien rondom een thema: werkplezier. Te veel Nederlanders worstelen zich door hun werkweek en leven pas op wanneer vrijdag, de start van het weekend, in beeld is. Tempo-Team wil daar verandering in brengen.

76% van werkende Nederlanders geeft aan plezier in werk belangrijk te vinden.

Tempo-Team is in het collectieve geheugen van Nederland gegrift met onderscheidende en humorvolle reclames. De dertigplussers onder ons herinneren zich vast de commercials met de slogan ‘Dat is er één van Tempo-Team’ waarin medewerkers van Tempo-Team zich altijd positief onderscheidden van die van de concurrentie. Marten van der Leest, brandmanager Tempo-Team: “De vlotheid , maar vooral ook de positieve, lichte en humoristische inslag van die commercials wilden we  terugbrengen in de nieuwe campagne. Wij denken dat dat in alle opzichten geslaagd is. De eerste reacties op de commercial bevestigen ons daarin.”

Plezier in je werk

De campagne zet in op werkplezier. Werken is voor de meeste Nederlanders bijzaak. Zo geeft twee op de drie Nederlanders aan dat ze niet bevlogen zijn over hun werk. Van der Leest: ”Je kunt er uit opmaken dat de meeste Nederlanders vooral kijken naar werk als een noodzakelijkheid. Zonde, want werk dat bij je past, leidt echt tot meer plezier, en dan niet alleen op je werk. Als je je dan ook nog eens bedenkt dat veel Nederlanders meer dan 250 dagen per jaar werken, dan gaan er echt veel dagen verloren.”  Dit inzicht vormde de aanleiding voor de nieuwe campagne. Nederland lijkt daar overigens klaar voor. Uit een onderzoek van Tempo-Team onder meer dan 11.000 respondenten, komt naar voren dat 76% werkplezier belangrijk vindt (Beroepen Arbeidsmarkt Survey 2017).

Huis van werk

“De manier waarop mensen naar werk kijken, verandert daarbij snel. We willen aansluiten bij de belevingswereld van een nieuwe generatie werkenden,” aldus Van der Leest. “De baan voor het leven en dan met een gouden horloge afscheid nemen, bestaat allang niet meer. Werk moet vooral ook passen bij je leven, bij je interesses en te combineren zijn met je privéleven. Pas als het past, heb je echt plezier. De manier waarop onze medewerkers vragen stellen aan werkzoekenden is dus veel meer gericht om een baan vinden die écht bij ze past. We ontvangen hen graag in ons huis van werk. Dat is geen saaie vestiging zoals je die kent van zoveel uitzendbureaus, maar een plek waar kandidaten in een relaxte omgeving en met een goede kop koffie samen met onze intercedenten nagaan wat ze zoeken in werk.”

Credits

  • Bureau: Roorda Reclamebureau
  • Concept: Joeri Jansen, Roy Frencken en Edward van der Veen
  • Account: Judit de Graaf en Michelle de Vos
  • Strategie: Paul Sijtsma 
  • Regie en post production: Danny Merk (Popcorn)
  • Producer: Tara Gautan (Popcorn)
  • Muziek en Sound design: Joris van Grunsven (Studio Takt)
  • Fotografie: Jeroen Hofman
  • Design: Raphael Bartels 
  • Uitwerking: Dino Kho en Jacqueline Krijnen
  • Verantwoordelijk bij klant: Marijke Visser, Marten van der Leest, Mariëtte Leenhouts

Informatie/Noot voor de redactie

De campagne ‘Die heeft er zin in’ start vanaf maandag 10 september en is een samenwerking tussen Tempo-Team en reclamebureau Roorda. 

Perscontacten

Media enquiries only.

Corien Niezing

Manager Communicatie & PR